Przedmiotem czyszczenia był filtr DPF z Mercedesa ML o pojemności silnika 3.0 CDI.
Czyszczenie i regeneracja DPF
Sprawdzenie stanu filtra
Sprawdzenie DPF kamerą endoskopową nie wykazało uszkodzeń mechanicznych. Testy przepustowości filtra wykazały znaczne nagromadzenie sadzy i popiołu, co znacznie ograniczało przepływ spalin przez filtr.
Czyszczenie filtra DPF
Ustawiono cykl czyszczenia do 3x15 min oraz dłuższy impuls. Jak się później okazało było wystarczającym rozwiązaniem.
Suszenie i pomiar parametrów
Uzyskane pametry przepływu po regeneracji to wartość ciśnienia 6 mbar. Odczyt wartości po ponownym montażu filtra do pojazdu z czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych potwierdziło skuteczną regenerację.
Wodne czyszczenie filtrów DPF/FAP - co to jest?
Czyszczenie filtra DPF/FAP metodą wodną polega na wypłukiwaniu zanieczyszczeń, które znajdują się we wnętrzu filtra. Są one "wymywane" w 98% za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem zmieszanej ze specjalnymi środkami chemicznymi. Jest to w pełni legalne, bezpieczne, a przede wszystkim skuteczne rozwiązanie. Nie musisz wycinać lub wypalać filtra.
Mercedes ML W164 - wersje silnikowe
Mercedes-Benz ML oznaczony kodem fabrycznym W164 był produkowany w latach 2005 - 2011. Pojazd był następcą model W163, występował tylko w konfiguracji z widlastymi silnikami i automatyczną skrzynią biegów.
Auto było produkowane z następującymi silnikami:
Benzynowe:
- V6 3,5 (272 KM) 350
- V6 3,5 (279+61 KM) 450 Hybrid
- V8 5,0 (305 KM) 500
- V8 5,0 (388 KM) 500
- V8 6,2 (510 KM) 63 AMG
Diesle:
- V6 3,0 (190, 204, 211, 224–231 KM) wersje 280 CDI, 300 CDI Blue EFFICIENCY, 350 BlueTEC, 320 CDI, 350 CDI
- V8 4,0 (306 KM) 420 CDI/450 CDI