Przedmiotem czyszczenia był filtr cząstek stałych DPF z Opla Astry o pojemności silnika 1.7 cdti.
Czyszczenie i regeneracja DPF
Sprawdzenie stanu filtra
Sprawdzenie DPF kamerą endoskopową nie wykazało uszkodzeń mechanicznych. Testy przepustowości filtra wykazały nagromadzenie zanieczyszczeń, co znacznie ograniczało przepływ spalin przez filtr.
Czyszczenie filtra DPF
Ustawiono cykl czyszczenia do 3x15 min oraz dłuższy impuls. Było to wystarczające rozwiązanie.
Suszenie i pomiar parametrów
Wartość ciśnienia po regeneracji to 7mbar. Odczyt wartości po ponownym montażu filtra do pojazdu z czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych potwierdził odczyt z maszyny do czyszczenia. Regeneracja okazała się z pełni skuteczna.
Wodne czyszczenie filtrów DPF/FAP - co to jest?
Czyszczenie filtra DPF/FAP metodą wodną polega na wypłukiwaniu zanieczyszczeń, które znajdują się we wnętrzu filtra. Są one "wymywane" w 98% za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem zmieszanej ze specjalnymi środkami chemicznymi. Jest to w pełni legalne, bezpieczne, a przede wszystkim skuteczne rozwiązanie. Nie musisz wycinać lub wypalać filtra.
Opel Astra IV J - wersje silnikowe
Opel Astra IV oznaczony symbolem J był
produkowany w latach 2009 - 2019.
Pojazd był następcą modelu Astra III i okazał się równie udanym pojazdem Opla. Samochód był produkowany przez 10 lat w wersji sedan, hatchback, kombi i coupé.
Auto było produkowane z następującymi silnikami:
Benzynowe:
- 1.4 Twinport (100 KM)
- 1.6 Twinport (115 KM)
- 1.4 Turbo (120-140 KM)
- 1.6 Turbo (180 KM)
- 2.0 Turbo OPC (280 KM)
Diesle:
- 1.3 CDTI (95 KM)
- 1.7 CDTI (110-125 KM)
- 2.0 CDTI (160 KM)