Przedmiotem regeneracji był filtr DPF z Renault Scenic o pojemności silnika 1.9 dCi. Filtr umiarkowanie zapchany, co powoduje utrudniony przepływ spalin.
Czyszczenie i regeneracja DPF w Renault Scenic
Sprawdzenie stanu filtra
Sprawdzenie filtra nie wykazało uszkodzeń mechanicznych. Testy przepustowości filtra wykazały duże nagromadzenie zanieczyszczeń, co mocno utrudniało przepływ spalin.
Czyszczenie filtra DPF
Ustawiono cykl czyszczenia 3x15 min. Pomiar po suszeniu wykazał, że było to wystarczające rozwiązanie.
Suszenie i pomiar parametrów
Uzyskane ciśnienie po regeneracji to 4 mbar. Regeneracja okazała się skuteczna.
Na czym polega hydrodynamiczna regeneracja filtra DPF/FAP?
Hydrodynamiczna regeneracja DPF/FAP metodą wodną polega na usuwaniu zanieczyszczeń zalegających we wnętrzu filtra. Zabieg dokonywany jest przy pomocy specjalnej maszyny do czyszczenia DPF. Popiół i sadza oraz inne zanieczyszczenia są wypłukiwane z filtra poprzez przepływ wody ze specjalnymi środkami. Zanieczyszczenia są usuwane nawet do 98%. Bezpieczne i skuteczne rozwiązanie jakim jest wodne czyszczenie DPF sprawia, że metoda ta coraz bardziej zyskuje na popularności.
Renault Scenic - wersje silnikowe
Renault Scenic to jeden z najbardziej udanych modeli produkowanych przez koncern. Pojazd jest produkowany od 1996 roku. W 1999 roku samochód przeszedł pierwszy face lifting. W 2003 została zaprezentowana druga generacja modelu. Renault Scenic III po raz pierwszy został przedstawiony w Genewie w 2009 roku. Renault Scenic IV jest produkowany od 2016 do dnia dzisiejszego.
Benzynowe:
- 1.4 i 16V 98KM
- 1.6 i 16V 115KM
- 2.0 i 16V 136KM
- 2.0 i 16V T 163KM
Diesle:
- 1.5 dCi 80-101-105KM
- 1.9 dCi 100-120-KM
- 2.0 dCi 150KM