Przedmiotem czyszczenia był filtr DPF z BMW F11 520d o pojemności silnika 2.0d.
Czyszczenie i regeneracja DPF w BMW F11
Sprawdzenie stanu filtra
Sprawdzenie filtra za pomocą kamery nie wykazało uszkodzeń mechanicznych. Testy przepustowości filtra wykazały nagromadzenie zanieczyszczeń ( głównie popiołu ), co powodowało częste błędy filtra DPF.
Czyszczenie filtra DPF
Ustawiono cykl czyszczenia do 4x10 min oraz dłuższy impuls. Pomiar po suszeniu wykazał, że było to wystarczające rozwiązanie.
Suszenie i pomiar parametrów
Wartość ciśnienia po regeneracji to 6 mbar. Odczyt wartości po ponownym montażu filtra do pojazdu wykazał ciśnienie podobne do odczytu z maszyny. Regeneracja okazała się z pełni skuteczna.
Czyszczenie filtra DPF/FAP? Co to jest i jak to wygląda?
Czyszczenie filtra DPF/FAP polega na wypłukaniu wszelkich istniejących zanieczyszczeń, które znajdują się we wnętrzu filtra. Są one "wymywane" z filtra za pomocą wody zmieszanej ze specjalnymi środkami. Zanieczyszczenia są usuwane nawet do 98%. Jest to oczywiście legalne, bezpieczne, a przede wszystkim skuteczne rozwiązanie, więc nie musisz już wycinać filtra co jest w Polsce nielegalne.
BMW F11 - wersje silnikowe
BMW Serii 5 oznaczany kodem F11 był produkowany w latach 2010-2017. Pojazd ten był następcą wersji F10, a wcześniej E60. Warto nadmienić, że duży wkład w projektowanie pojazdu miał Polak. BMW F11 był oferowany w wersji sedan i kombi ( Touring ). BMW F11 było produkowane z następującymi silnikami:
Benzynowe:
- 520i 184KM (2011-2013)
- 523i 204KM (2010-2013)
- 528i 258KM (2010-2013)
- 528i 245KM (2011-2013)
- 530i 272KM (2011-2013)
- 535i 306KM (2010-2013)
- 550i 407KM (2010-2013)
- 550i 450KM (2013)
Diesle:
- 518d 143KM (2013-2014)
- 518d 150KM (2014)
- 520d 184KM (2010-2014)
- 520d 190KM (2014)
- 520d 184KM (2011-2013)
- 525d 204KM (2010-2013)
- 525d 218KM (2011-2013)
- 530d 245KM (2010)
- 530d 258KM (2011-2013)
- 535d 313KM (2011-2013)
- 535d 300KM (2010-2013)
- M550d xDrive 381KM (2012-2013)